Sur le Discord de City of titans, une intéressante discussion a eu lieu au sujet de la sortie de City of Titans et pas mal d’informations ont été fournies. Vous retrouverez cette discussion, en anglais, à la fin de cet article. Mais, en attendant, voici les informations que l’on a pu récolter. Certaines étaient déjà connues, d’autres sont toutes fraiches :
- Le jeu sera vendu sous forme d’un achat. Ensuite, il y aura un abonnement optionnel pour acheter des objets dans le cash-shop (ou débloquer les éléments en jeu sans abonnement). Cette information est importante pour la suite et en particulier pour la vente du jeu sur le marché Européen.
- La possibilité de créditer le compte de jeu en monnaie ($ ou €) dés sa sortie et d’accumuler la somme jusqu’à l’ouverture du magasin a été envisagée, mais cette pratique est illégale dans 14 pays du marché Européen à cause d’anciennes lois des Télécom.
- Par conséquent, le jeu peut proposer un abonnement mais seulement si il existe des éléments, nouveaux, à acheter et ce chaque mois (pour un abonnement mensuel).
- Ces éléments doivent avoir une valeur pécuniaire réaliste (impossible de mettre un élément de costume à 18€ par exemple)
- Du coup, MWM a trouvé une solution médiane et Dr Tyche a filé une super info : “Dans l’état actuel des choses, nous espérons disposer de quelques milliers de biens numériques d’une valeur adéquate d’ici la fin de l’année.” Imaginez donc, quelques milliers ?! Bien évidemment, il ne s’agira pas que d’éléments de costume. On peut aisément imaginer qu’il va s’agir d’auras, d’animations, d’emote, d’esthétique de pouvoirs, d’effets spéciaux, d’éléments pour base de super groupe, etc, etc. (Mais rassurez-vous, tous les éléments qui peuvent être achetés seront aussi déblocables et gratuits). Cela rassurera les fans les plus fervents, le jeu aura beaucoup de contenu pour le lancement.
- Quelques options ont été étudiées pour proposer, par exemple, que le jeu puisse être essayé jusqu’au level 5 avant d’être acheté. Mais on en saura pas plus. Cette idée ne sera peut-être pas lancée.
- Dr Tyche lache encore une info intéressante durant cette discussion. Au lancement du jeu, il devrait y avoir environ 40 éléments de costume gratuit par type d’éléments (bras, jambes, torse, gants, etc)
- Les éléments achetables via la boutique en jeu seront au choix à la carte ou en pack (bundle). On pourra par exemple acquérir un pack “Chevalier” ou au choix, un casque de chevalier, des bottes fusée et un torse sci-fi, pour le même prix.
- Un abonnement mensuel devrait être l’équivalent d’environ 3 packs mais 1 pack ne sera pas obligatoirement un ensemble complet. Il pourrait contenir 1 casque, 1 paire de gants et 1 paire de bottes, un autre bundle contiendra le torse et les jambes et les épaules et le 3ième un effet spécial de pouvoir, une arme et une emote. Bien sur, il ne s’agit que d’exemples. Par contre, une aura, un pouvoir de voyage et tout autre gros élément pourrait valoir le même prix qu’un pack.
- On apprend que Dr Tyche doit placer 28 routes sur une map le lendemain. 😀 (Il s’occupe principalement de la gestion et des maps)
Pas mal de petites infos qui nous laisse donc entrevoir un jeu bien pensé, à tous niveaux avec beaucoup de contenu. Sachant, qu’en plus, les histoires, les paths, les missions etc vont être légion. En effet, le principe du jeu n’est pas d’avoir du end game mais de pousser à la recréation de personnage pour découvrir tout le contenu du jeu.
On peut se rendre compte aussi de la difficulté pour nos amis américains de venir s’implanter sur le marché Européen. D’autant que le système de gratuité est une chose qui tient au coeur MWM. On ne pourra pas dire qu’ils n’ont pas fait preuve de ténacité ^^.
La discussion originale
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:15
you dont think you can ship with a sub model in place and the costume pay to wear now or earn later model as a “this will be here month #”
also the digital box sales from those who missed the kickstarter
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:24
Those are the digital box sales, mind you. Without the unlocks, such as auras, there is nothing to sell.
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:25
Have you considered having peoples monthly sub earn them in game dollars that add up until the store opens?
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:26
Yes, then studied it. Illegal in 14 markets
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:26
which part. that seems odd
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:26
Most of Europe
falls under some odd telecommunications laws
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:27
so you cant have us pay for access to the game and reward us with in game currency?
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:27
We can, only if there is something to spend such currency on already available
Hence, the unlocks
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:27
put a single shoulder cat in the shop call it April, the 1st costume.
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:28
Again, falls under legal problems
Europe isn’t like the US, where you can put a single item up and claim all is available
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:28
Whats the threshold?
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:29
Must have as much available as can be purchased in a single go, unique each time. So, must have at least $18 worth available, new, each month
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:30
so… an $18 blue cat.. then an $18 red octopus ^_^
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:30
And the price must not be inflated
so, we would need to demonstrate value
So, we worked out the easiest path.
As it stands, we look to have a few thousand worth of digital goods of suitable value available by the end of the year ready
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:33
yeah, just meant that finding digital stuff worth stupid amounts isnt the worst hurdle
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:33
I know. But best if we don’t need to dig for it
Especially as we need to make the stuff anyways
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:33
didnt the kickstarter have a design a thing in game tier as well
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:34
A few. Those need the chargen in place before we can implement
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:35
oh, if you do want to look at digital item value… the mobile games available in all markets can help.
i play monster super league
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:35
Oh indeed
and we have looked, very closely
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:35
$60 for a single final evolution monster is the norm
i play poor person tier >_>
relying on good old rng
for my rare stuff
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:36
which is why we have a play-for-unlocks
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:37
thats after box purchase
are you considering for like week 2 of the game doing “first 5 levels free trial” type deal? if you have it advertised pre launch it could be a pretty good thing… lets those eager in now now now… and those on the fence a chance to taste the game while super new and maybe bite.
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:39
We have a few options we’ve been exploring there
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:39
most the time when i see a “play it free now!” after the game has been out a bit, its to try to stop a loss of subs, but i havent seen a game use it as a recruitment on game birth
do you have a count yet on free costumes on launch vs can buy costumes on launch?
or at least a goal number
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:42
Count will need to be closer. The target is 40 free per section.
(so, head, hair, arm, each is a section)
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:43
yeah i figured
with how many purchase per section
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:44
That we will need to be closer to know
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:45
IMO: as a person who has paid for the box… knowing i cant get them for however many weeks/months if i dont buy them. Id be a tad miffed if the come buy it section on day 1 was more than 50/50
F2P games id expect it to be like 30/70 free/buy for costumes
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:46
Right
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:46
does that mean there wont be a monthly sub.. or is it still planned that the sub counts towards in game credit if you go that route.
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:49
Still planned.
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:49
any clue on how many costume parts a sub fee would let a player buy
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:50
Depends, individual a la carte, or a bundle.
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:50
makes sense.
so could i for example get… Knight bundle 1. or… Knight helmet, Fishguy gloves, Rocketboots
for the same overall total
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:51
right
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:51
and is it planned that 1 month sub = 1 bundle cost?
as a player that seems like a pretty logical value
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:52
No, 1 month sub would be 3 bundles, roughly
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:52
oh wow
but bundles might not be an entire character
given how many parts you ca change right
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:52
right.
So, a “knight” pack may rely on the free armored chest, but have a unique helmet, gauntlets, fillory, etc
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:55
putting this out there. travel powers, auras, that kind of big flashy stuff would probably not make many people upset if they were worth roughly the same as a bundle
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:55
Indeed.
Hence, the work on them
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:56
are you planning on base bundles?
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:56
I don’t know precisely which bundles are being worked on. I’m more on the management side.
And working on maps
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:57
oh, pretty much the last question because im being told that having work tomorrow means i have to go to bed
…im an adult, i sleep when i want >_>
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:57
Work calls to us all
I have… er… 28 roads to place tomorrow
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:58
are the costumes like the fish people going to be only earnable in game?
Doctor Tyche Aujourd’hui à 06:58
Don’t know, honestly
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 06:58
you might want to toss it in the hat.
like maybe a few are purchasable
but getting lets say 1 million kills of the fish guys earns you a shark face.
someone shouldnt be able to buy the shark face for $1
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 07:00
The more epic the mission to get something neat, the less I would want to see it in a shop
Doctor Tyche Aujourd’hui à 07:01
Indeed
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 07:01
Like I could get 80% of a set in the shop, but if I reallllllly want that Harpoon gun… gotta go kill the end boss
players like having a few things that symbolize in game what they have done.
Doctor Tyche Aujourd’hui à 07:02
Agreed
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 07:02
WoW got a lot less fun to walk around places when the cash shop and hearthstone cards, and stuff started making everything rare not very rare
Doctor Tyche Aujourd’hui à 07:02
I got the Zookeeper badge the hard way damnit!
[Titan] Steamtank Aujourd’hui à 07:03
Might want to suggest a birthday hat to every account that logs in the 1st week of the games launch
with a #1 on it.
and just repeat that every year :stuck_out_tongue:
thanks for answering some stuff. going to bed. rooting for you guys and gals. You should type that stuff up into another mini update, it was some good info.